مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: اعتراف می‌کنیم فلر‌های نفتی در اهواز هنوز فعال هستند و اگر به خاطر تحریم و نقدینگی نبود حتما زودتر کار‌ها جمع آوری آن‌ها پیش می‌رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان داشت: چاه هایی که به تولید می رسید، نفت اطراف آن می سوخت و آلودگی شدیدی ایجاد می کرد که خوشبختانه با دستگاه های تولید ملی و همچنین وارداتی دیگر نفتی سوخته نمی شود. موردی که اکنون وجود دارد یکی فلر میدان اهواز۳ است که تا آخر اردیبهشت ماه قطع می شود و دیگری میدان نفتی اهواز۲  است که در جاده ماهشهر قرار دارد و تا 3 تا 4 ماه آینده قطع می شود.

وی با اشاره به فروش گاز افزود: حدود ۱۲ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت را به شرکتی فروختیم که دیگر سوخته نمی شود و پتروشیمی آن را به مواد تولیدی تبدیل می کند برای میدان های نفتی منصوری، مارون ۳ و ۶ نیز شرکتی برنده مناقصه شده و آنها نیز حدود ۴۵ میلیون فوت مکعب گاز را جمع آوری و به پتروشیمی می دهد.

عالیپور عنوان کرد: هر 3 ماه یک بار، گزارش فلرها را به استاندار و محیط زیست می دهیم. عمده مشکلات ما، ارزی است و در حال حاضر حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری داریم.

  محمد جعفر فلسفی، رئیس شورای شهر اهواز نیز خواستار پرداحق آلایندگی از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به شهرداری اهواز شد و گفت: در طول ۶ سال گذشته بودجه محقق شده شهرداری بین۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان محدود شده بود؛ علت اینکه اهواز تکان نخورده هم ریشه در همین مسئله دارد که به درستی حل نشده است.

وی بیان داشت: در صورت حل این مشکل با همکاری همه مسئولان باید اتفاقی در شهر رخ دهد که بخشی از آن به پرداخت حق آلایندگی و عوارض برمی گردد.

انتهای پیام/م

فلزهای نفتی در هوای اهواز فعالند

برچسب ها: محیط زیست ، شرکت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.